Barnmorskebesök nr 3

Egentligen helt sinnessjukt att på 6 månader bara varit där 3 ggr, varav den första gången i v5..

Men iaf, gick dit o fick svar på lite frågor. Prata allmänt om graviditet osv.
Mätte magen SF 21 - ligger preciiiiiiiis ovanför den nedre gränsen..

Gått upp 6kg sen inskrivningen. Trist men normalt.
Blodtryck bra som vanligt.

Och det allra allra bästa! Att få höra Pyrets underbara galopperande hjärtslag ♥
146 starka slag i minuten och allt lät bra. Blev helt tårögd och lycklig, trots att jag fått se h*n på UL för en månad sen. Mammahjärtat är stolt helt enkelt =)


Sen ett mindre trevlig besök på Lab för blodprov. BLEH. Dock har dom bytt ut personalen där och jag fick världens bästa kvinna vid namn Gun som tog så bra hand om mig och jag blev inte ens lite yrslig (jämfört mot sist när jag hade bryska-berta som fick mig att nästan svimma) Allt var över innan jag han säga pip typ.
Så kanske att min spruträdsla ska bli lite botad nu när jag ska göra 2 till test innan Pyret tittar ut? *hoppas hoppas hoppas*


Träffade även svärmor som jobbar på samma vårdcentral, så fick gå in på hennes rum o visa magen för kollegan. Stolt farmor? En aning ;D


ºA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0