Ultraljudet o gårdagen

Startade från Västerås strax efter 9, stannade redan i Hummelsta för kaffe, toa o tankning :P

Väl i Stockholm snurrade vi runt i 15 min innan vi lyckades knösa oss in mellan 2 bilar, och glömde såklart betala avgiften mitt i all stress haha (tur vi inte fick böter ;) )

Som tur va va även BM lite sen så vi hann kissa innan vi gick in.
Även Emma fick följa med in o titta på vårat lilla mirakel =)

Lilla KILLEN därinne vinkade och sörplade fostervatten som en tok.
Helt sinnessjukt så stor han hade blivit sen 8 mars när vi fick titta sist ♥
BM fick en buff mot scanningsmojen och hon pratade så gulligt till honom - inte alls lika stelt o trist som RUL mao =)
Han låg med huvudet neråt (men än får han gott vänta ett tag innan han kommer ut!)

Han va inte speciellt blyg, utan visade glatt upp vad han hade mellan benen - typiskt killar ;)
BM sa att det va väldigt tydligt, men hon får ju inte säga att det garanterat är en kille ändå haha.

Köpte en DVD med hela ultraljudet på - riktigt mysigt att ha sen o titta på =)
Skulle inte bli nå bra kort så hon rådde oss att köpa filmen istället om vi ville ha nått minne från dagen.
När hon började undersökningen förstog vi vad hon menade - han syntes inte alls lika tydligt som på RUL.
men lika söt ändå

Pyret väger enligt beräknaning 1001g, stora killen =)
Fick även rådet att dra ner på sockret då han var ca 8% större än snittbebisen i samma ålder, dvs även frukt - jag som äter typ 1kg frukt om dan... buhu..
Men sen vet man ju heller inte om dagarna stämmer exakt. På längden stämde han mer in på 26+1 o inte 25+6 , dvs 2 dagars diff :P
Så jag fortsätter nog äta varierat o hellre frukt än godis helt enkelt.

Sen gick vi in i Mama Mia Shopen o tittade lite, jag köpte ett par caprileggins till varmare dagar.
Sen in på en annan affär o köpte en Giraff snuttefilt till älsklingen och en Geggamojja body till sötaste lilla "kusinen" som vi fick äran att träffa och knosa med ♥
Tack Robin & Jenny för vi fick komma och titta på erat mirakel - hon är så perfekt och fin!

Fikade hos mamma o pappa, och fick en knökad påse från Apoteket av mamma - skönt att slippa handla alla dom där tråkiga sakerna som termometer, amningsinlägg, rumpsalva osv själv ;)
Fick även en veteNalle i påsen - supersöt o säkerligen en superb sak både i sommar när det är snorvarmt, och i vinter när det är lika kallt..

For hemmåt runt 15.20, hämtade andra bebisen (Ozzy) och for till affären och sen till Emma för grillning, sen vidare till svärföräldrarna och drack te o sen hem till SÄNGEN!
Landade hemma runt 21.30, därav att jag inte skrev nått igår.

Vi är båda jätteglada över pojken i magen (hade självklart blivit lika glada över en tjej - bara mer förvånade), fast inte ett dugg förvånade eftersom vi va så himla säkra båda två. Men nu är våra misstankar bekräftade och vi kan börja diskutera namn på allvar. Kommit överens om ett redan innan, men vill som ha nått backup-namn ifall det inte alls är en sån ;)

Både Robin o Emma fotade när jag satt o knosade med kusinerna i soffan, så bild kommer när jag fått dom



ºA



Kommentarer
Postat av: Jenna

Konstigt hur olika dom gör! Men men, ska sno ditt där och börja skriva ner själv. Annars måste man ju kunna be om att få dom papprena utskriva sen efter förlossningen att ta med hem? Kan ju va kul att titta tillbaka på

2010-05-06 @ 16:04:53
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: Jenna

Och grattis till Killen! :)

2010-05-06 @ 16:05:23
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: almabeatrice

Giraff minsann ;)

2010-05-06 @ 17:12:22
URL: http://almabeatrice.blogg.se/
Postat av: Maria

Spännande!! Och grattis till killen i magen =)

2010-05-06 @ 17:41:58
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com/
Postat av: smoothie.bloggplatsen.se

så mysigt :) tycker vi måste ses snart det var så längesen..

2010-05-06 @ 22:42:05
URL: http://Smoothie.bloggplatsen.se
Postat av: smoothie.bloggplatsen.se

Japp det tycker ja att vi ska göra :) ta våran chocklad :) får försöka passa in det när man kan e ledig och så :) jo det börjar ju synas lite grann magen är lite spänd men inte så mkt, kan ju fortfarande ha mina kläder ,



Känner ju lite grann att det är någon som buffar där inne men inte mkt, men det kommer väl..



Jag tog först två veckor semester 17juni-4 juli sen från den 5 juli har ja sökt havandeskapspenning, men har inte skickat mitt moderskapsintyg än men ska dit snart så ja får skicka in det i efterhand ska ringa och kolla om ja kan komma dit tidigare än den 19 maj jobbar den dagen.



Där ni gjorde det här ul har dom någon hemsida så man kan gå in och kolla så man kan visa stoffe så kanske han kan ändra sig vore väldigt skoj att ha en dvd på bebis :)

Han har förresten berättat nu :)

2010-05-06 @ 23:00:39
URL: http://Smoothie.bloggplatsen.se
Postat av: anouk - Gravid

Men ååååååååååååååååååååååååh:D Fan vad underbart att läsa. Grattis till lillkillen;) Jag hade också rätt. hihi

Känns det verkligare nu när ni fått ett "han" på pyret? jag börjar bli mer och mer sugen att ta reda på det faktiskt men karln vill inte alls nu helt plötsligt. haha. Konstig.t



Precis. Dop är mysigt:)



Nej jag tror också man komemr in i en trötthetssvacka nu. De brukar ju säga att man får uppehåll i andra trimestern och att det kommer tillbaka lagom nu.



Ja jag är fruktansvärt upprörd över föräldrarträffarna. Hon kommer minsann få höra nästa bm-möte. [var ej min bm jag pratade med i tfn] vet att de betyder så mkt för karln också ju. Eg "enda" chansden för honom at tkunan få prata av sig utan att jag sitter i knät typ.



Fan vad illa det som hände er också pga semestertider. Sjukt att de ens kan tänka så. Okänsligt som fan.



Men hojja. HUr pallar du så långa dagar? Jag kommer gå ner i tid from nä vecka. 6,5 får räcka. Även om vi beh pengarna så orkar kroppen helt enkelt inte och det är ju viktigt att lyssna på den. När kan man förvänta svar från Fkassan tror du ang HP? när har du sökt ifrån?



haha "ladygaga-bild" Det e ju jag på bilden. Från årets halloween. Men ja det är jag som har satt dit den. finns instruktioner om hur man gör på designadinblogg.se ;)

2010-05-07 @ 09:38:39
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: smoothie.bloggplatsen.se

okej då måste det vara extra gott nu alltså :)



Jag har pratat med dom på försäkringskassan och sagt att det kommer i efterhand så dom vet om det, men ja måste försöka få tag på min bm för annars får ja vänta 2 veckor till innan ja får mitt intyg.

Ja man får hålla tummarna att det går genom



Okej ska gå in och kolla så han oxå kan se så han kan ändra sig :)



Japp det tog ett tag men nu vet dom äntligen

2010-05-07 @ 11:21:41
URL: http://Smoothie.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Grattis! :D:D

2010-05-07 @ 12:21:03
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/
Postat av: smoothie.bloggplatsen.se

:) det lär behövas :)



Såg det att det inte var så mkt på sidan förutom info..

Har pratat med min bm och hon skulle skicka mitt intyg idag får det på måndag, ja det vill vi verkligen göra åå vad mysigt :) hehe

2010-05-07 @ 15:28:06
URL: http://Smoothie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0