Helgen i Stockholm

Fredag:

Gulliga Emma skjutsade ner mig, Milo och all packning till station, vi tajmade ett försenat tåg och hoppade på. 50min senare klev vi av i Sundbyberg och åkte vidare till mitt jobb.
Fikade med grabbarna och gick upp på Arla och visade upp guldklimpen för dom få som var på plats..

Mötte upp Alex och gick till Cupcake STHLM och köpte några cupcakes att ta med hem. Blev tyvärr lite besviken efter mitt besök.. Inte alls av cupcakesarna - dom var gudomliga! Inte heller utav servicen, utan av utbudet. Det var väldigt urplockat och alla smakerna fanns inte.. Så istället för dom planerade 36st köpte jag bara 16.
Nästa gång beställer och betalar jag online och hämtar upp dom =)

Gick vidare till Designtorget och köpte hänga-upp-disktrasemoj och diskmedelsburk.

Alex byttes mot Elin och vi fikade på Waynes, jag fick klappa mage och Elin gosa bebis ♥

Vidare mot Tessi och Peak för prat o gos. Milo och Peak blev kära ;) 
Åkte hemifrån strax efter 10 och landade hos mamma och pappa strax efter 23..

Mormor o morfar blev såklart glada att se oss och Milo vaknade som vanligt när vi klev innanför dörren och blev väl lite förvånad att se dom, så highlife till 1, och sov ännu sämre än vanligt.


mina första macaroon - vanilj och choklad!


Lördag:

Mysig frukost med mamma o pappa, lite bus och mormorgos innan vi gick ner till centrum. Spanade i deras barnaffär och valde 3par halksockor och ett par grön/gulrandiga Geggamojabyxor till miniherrn. Mamma erbjöd sig att betala och jag sa inte emot ;)
när vi skulle gå ut såg jag en Sack 'n Seat och kom på att Milos klumpiga resestol låg kvar hemma så mamma tyckte vi skulle köpa en sån också så han hade nått att sitta i, men nånstans hade jag hört att dom inte funkade på höga stolsryggar, så expediten tipsade om Baby in the Pocket, som kostade det dubbla.. Så vi fick den också =)


Gick in och visade Milo på mammas jobb (Apoteket) och fick 2 nya nappar - yeay!


Gick hem till Robin och Jenny för fika, lunch, mer fika, lek och bus.
Blev kvar lite för länge och kom hem lagom till middagen haha.
Milo passade på att ta igen lite missad sömn i vagnen ute så jag fick äta ifred och sen var det tokbus resten av kvällen.
Sov kasst även denna natt.



playdate med "kusin" Lovisa - av alla leksaker va tomma lingonsyltshinken bäst



Söndag:

Mysig frukost igen, och sen var det bara att packa ihop det sista och åka in till Centralen för hemresa. Helgen gick aldeles för fort!

Emma mötte även upp på stationen och vi åkte raka vägen till babysimmet. Galen Milo som vanligt! (får nog lov att fortsätta 3e kursen också eftersom han älskar att badasimmabadasimma)



glad skit på tåget hem

Fick förövrigt frågan av en äldre kvinna om Milo va en tjej. När jag sa "nej det är en pojke" svarade hon "jaha, men han har ju röda byxor...?"
WTF?! Jag blev så paff och kom av mig helt och det enda jag fick fram ar "eh ja.. killar måste ju vara färgglada dom med"

 

 


Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till Jillian

HÅLLÅÅÅÅÅÅÅÅ! Bilder på cupcakes? Va det barnvagnsvänligt?:P

2011-02-23 @ 20:04:49
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Det där har jag aldrig ens fattat? Att rött skulle vara flickfärg? Rosa i get. tillochmed lila. Men rött??



Vilken underbar helg ni verkar ha haft! Vill jättegärna se geggamojjabyxorna du köpte:)

2011-02-23 @ 23:48:03
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lina

Rött är väl ingen "tjejfärg"?? Säger som ovanstående, hade det varit rosa så hade man ju förstått om någon trodde att det är en tjej, men rött liksom?



Stackars mig då som typ bara har svarta kläder, tänk om alla tror att jag är kille :P



2011-02-24 @ 00:51:09
URL: http://pinkelina.blogg.se/
Postat av: elin

Du glömde att jag blev nerkräkt också ;) Underbart att ses!Snart är jag ledig och då anske vi kan träffas en heldag :D

2011-02-24 @ 10:02:17
URL: http://xzenasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0