Barn o hund

Många frågar mig hur det funkar med bebis och hund (läs översocial och energisk hund) och vissa frågar om vi inte ska omplacera Ozzy..
Men han är ju också min bebis!



Brukar svara att det går alldeles utmärkt och bara man planerar lite, så tajmar vi in vila med promenader.
Har som "nyårslöfte" att gå minst 1h om dagen, vilket jag oftast gör med råge. Milo sover i vagnen och fortsätter oftast en stund efter vi gått klart, så ibland hinner jag äta lunch ifred - mammalyx!

 

Vi ser även till att ge Ozzy lite egen tid med utan Milo - precis som den storebror han är ;)
Tex promenader utan Milo - lättare att fokusera på honom och lättare att gå i skogen tex.

Ozzy tycker om sin lillebror (även om han är rätt sotis och nog undrar när skrikpellen ska åka hem till sig hehe) och vill gärna vara nära honom o pussa på honom osv.
Men självklart får han inte va ensam med honom!



Ozzy är ju knappt 2 år (tonåring...) o Milo bara en knott - båda kommer växa o bli mer tålmodiga o förståndiga, och då kommer det bli lättare och roligare för alla.
Så, planera utefter Milos ätande och vilande, och Ozzys kissande så går det prima!

självklart är det asjobbigt vissa dagar också, och mindre roligt när det ösregnar/är snökaos, men over all är det rätt mysigt och väldigt bra för Milo att växa upp med djur omkring sig.





Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

åh sool!



Ja jag ser upp till hundägare som måste ut i alla väder och vind. hade ALDRIG pallat. haha

2011-03-04 @ 22:03:34
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0