Sammanfattning av graviditeten

När fick du reda på att du var gravid? 5 december 2009

Blev det en chock? Till viss del, vi trodde inte att det skulle gå så pass fort efter vi slutade med mini-p, speciellt eftersom vi inte försökte tajma ägglossning, utan köra bara när vi var sugna ;)
Hur gammal var du? 26
Hade du mycket halsbränna? Ingen alls =)
Spydde du mycket? En gång i början pga smärtan i livmodern(troligtvis växtvärk) och ett antal ggr pga magsjka
Var det någon favoriträtt som ändrades? Inte direkt.
Hade du mycket foglossning? Lite sista tiden jag jobbade och sen minimalt sista veckorna
Hade du sammandragningar? Ja till o från genom hela graviditeten i princip
Ditt sf mått som störst? 37
Har du fått bristningar?  Ja i vecka 36!! *morr* och fler nu EFTER förlossningen?!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde nog mest på pojke omedvetet innan Intelligender o köns-UL

Vad hoppades du på? ETT friskt barn.
Hade du mycket vätska i kroppen? Näe, kunde ha förlovningsringen hela tiden.
Hur mycket gick du upp i vikt? 14kg
Hur ser du på graviditeten idag? Underbar men stundtals tung. Men aldrig så att jag blev less på magen eller så.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Smidig, och inte alltför utdragen. Ville va uppe o stå/gå, sitta på pilatesboll o duscha/bada

Gick du över tiden? Nej
Födde du för tidigt? Ja en dag
När började din förlossning? Hmm, hade värkar då o då från morronkvisten o med 10-15mins mellanrum från 14tiden o sen oftare ju längre dagen o kvällen gick, vattnet gick ca 22.
Hur lång tid tog det? Från vattenavgång (då även värkarna började göra ont) 4h

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4cm
Vad tyckte du var jobbigast? Att ligga i ctg innan vaginala undersökningen
Var du rädd för något? Att spricka från hål till hål ;)
Grät du? Inte fören vi kom upp på BB.
Skrek du? litegrann men inte hysteriskt
Tog du nått smärtstillande? Lustgas o andning
Blev du sydd? Ett invändigt
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Markus, Emma, BM Ann-Christin o uskan EvaLena, o så huvudpersonen Milo tillslut ;)

Hade du någon nära med dig? Mina bästa; Markus o Emma <3
Hur stor var bebisen? 47cm 3298g
Blev det en pojke eller flicka? Pöjk
Vad fick den heta? Milo Rolf Anton H (pappas efternamn)
Hur ser du på förlossningen idag? Bland det häftigaste jag varit med om!
Var allting värt det? ABSOLUT!!



ºA

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Svar: nej jag kopplade mitt telefonnummer till blogg.se i inställningarna sen skickar jag bilden och texten i ett mms till blogg.se's nummer så blir det ett inlägg sen :) hoppas du får de att fungera hehe.

2010-10-24 @ 17:06:40
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

ååh vilken rolig:) Snor nog den sen;)

2010-10-24 @ 18:18:05
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Emmasusanna

<3

2010-10-24 @ 19:56:04
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

aha, hahaha men du skrev väl banner? aja skit samma. Jag vet inte faktiskt :O :O

2010-10-24 @ 19:57:40
URL: http://fiass.blogg.se/
Postat av: Lina

Kul läsning! Jag snor kanske också den av dej sen =) Tror förresten vi hade samma uska under förlossningen! Kram

2010-10-24 @ 23:21:50
URL: http://www.narvi2blir3.blogspot.com
Postat av: Sabina

ååh vad spännande det låter!!! <3 kram till dig

2010-10-27 @ 21:49:23
URL: http://sabinadm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0