v26

Min graviditet - BF Ons 11 aug 2010

Din graviditet startade Tors 5 nov 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 19 nov 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 176 av 280. (62,9%)
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 aug 2010
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 26: 29 apr - 5 maj 2010

 
Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.




Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 750 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

Nu växer bebisen snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt. Fortsätt äta en välbalanserad kost med mycket grönsaker och fullkornspordukter. Fiberrik mat, som fullkornsprodukter, linser och råris innehåller mycket B-vitaminer och hjälper till att förebygga förstoppning.


-----------------------------------
Undrar om det är sådär trångt därinne? Isf förklarar det varför det buffas så mkt ;)
Jag mår bra, inte så farligt med kramp (sendrag??) i vaderna, inte mer än vanligt iaf.
Däremot börjar min obehagliga molande/brännande/huggande smärta i "muffbenet" störa mig mer och mer för varje dag som går..

Och varför kan jag inte ändra typsnitt osv i inlägget? blivit liten o grå helt plötsligt.
Nämde jag att jag inte gillar sånahär webbaserade "hemsidor"? samma shit på zoomin. bleh.


ºA


Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Haha. Ja det ser väldigt trångt ut faktiskt. :P

2010-04-29 @ 14:43:53
URL: http://a
Postat av: anouk - Gravid

Var ju INTe klar. fumlar på tangenterna bara:p



Det där med tryck ner på musen känner jag verkligen igen. Känns ju skitlustigt?



Tack så mkt för kommentaren på bilderna. Blev ganka nöjd faktiskt:) Se till och gör det du med. Tror man ångrar sig annars faktiskt.



haha toarulle? Varför toarulle? Men ja du har rätt. Man märker på små grejer att de bryr sig och är intresserade. Kan ju inte vara lätt o vara karl heller o ska vet alalt vad sin gravida quinn tänker:P



Fan glömde ju poste brevhelvetet igår igen. uuuh. skriver med stora bokstäver på handen



2010-04-29 @ 14:46:55
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tror typsnittet ändras för att du har kopierat texten ovan från en annan sida, så gör det för mig också ibland :P haha :)



du är myyyyycket större än vad jag är och vi har ju BF på samma dag.. Att det kan skilja sig så mycket, sjukt :D hehe

2010-04-29 @ 14:54:20
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0