Bör jag bli orolig?

Detta stog på en av sidorna jag hämtar fakta från till mina vecko-uppdateringar:


Om sammandragningarna ger upphov till mensliknande smärtor eller trycker neråt och gör ont bör du få detta kontrollerat på mödravårdsmottagning eller förlossningsavdelning. Samma sak gäller om de tenderar att komma regelbundet.


Det är ju så jag fått dom 4 ggr jag fått "mensvärk" nu sista dagarna?
Första dan var det en gång bara. Men igår hade jag 3 st totalt på dagen.

Men dom gör ju inte oooont, utan bara som vanlig "oj nu får jag snart min mens" smärtor.

Ska jag ringa min BM på månda om det fortsätter i helgen? Eller förlossningen redan i helgen isf?
Och vad klassas som regelbundet?


ºA


Kommentarer
Postat av: Jenna

Jag var hos bm i måndags och pratade om dessa förvärkar. Har haft i en vecka ungefär 8-10 gånger om dagen mensliknande smärtor. Men så länge dom kommer utspritt så är det ingen fara tydligen, ringde även förlossningen häromdagen och dom sa samma :)

4 gånger på en halvtimma, så skulle man börja undra.

Annars är det väl bara se det som nå positivt att livmodern övar upp sig ordentligt, så den sköter sitt jobb sen vid förlossningen :) Även om det inte är skönt direkt, haha

2010-07-02 @ 21:34:18
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

Ring o hör med förlossningen om du oroar dig... Det e ju det dom e till för. Hellre att man ringer en gång för mkt än en för lite.



Men jag tror inte du beh vara orolig. Så som jag förstått och hört så känns förvärkar som mensvärk typ. Men i have no idea. Just as rookie as u. Slå en pling;) kostar ingentin.

2010-07-02 @ 21:47:12
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: J

Hm, jag har haft så 5 ggr/timme flera timmar i rad... Kanske borde ringa. Äh, jag pratar med min BM om det nästa vecka istället.

2010-07-06 @ 08:11:48
URL: http://welcometothedollhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0