v37

Min graviditet - BF Ons 11 aug 2010

 

Din graviditet startade Tors 5 nov 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 19 nov 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 256 av 280. (91,4%).

Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 3 fulla dagar (v36+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 aug 2010
Du har 24 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

 

 

Vecka 37: 15 jul - 21 jul 2010



Kroppen:
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.

 

 

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.


 


 

Vilket förlossningsbrev med min barnmorska? Sammanfattningen ska vi inte skriva fören nåsta besök om 1½ vecka.. Dessutom inte ens med min ordinarie BM, vilket jag iof inte har nå emot - gillade verkligen den andra också. Kanske tom lite mer?
Har däremot börjat punkta ner saker som ska stå med i brevet. Har tänkt på så många saker som ska skrivas ner, men som jag glömt bort =/

Börjar märkas att det inte är lång tid kvar - det är tråååångt i magen nu! Men har fortfarande inte upplevt att det är tungt att andas mer än ett fåtal ggr för ett par veckor sen. skönt!

Fortfarande ingen halsbränna - ska jag lyckas klara mig undan hela graviditeten? *hoppas*

Värmen kombinerat med min kassa sömn (vaknar vid varje vändning pga av det onda i svanken/svanskotan o så kissandet minst 3ggr per natt) och såklart spänningen över att Pyret snart är här, gör mig grinigare än vanligt o stackars M får stå ut med mitt kivandes om allt o inget..

Funderar över om det är små små bitar slempropp som börjat lossna, eller om det bara är nå annat "jox".

 

ºA

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0