Sista föräldraträffen

Igår var våran 3e o sista föräldrautbildning. Tillbringade all tid på ett av familjecentrumena som finns här i stan, dock inte det jag tänkt åka till på Öppna förskolan.
Sen blev det diskussioner (som vanligt) om förväntningar o farhågor, dels om barnet, relationen o samlivet.

En av grabbarna hade tagit upp som farhåga om realtionen till svärmor, verkar som det är rätt allmän oro, oavsett kön?

Sen den vanliga oron, som stog på båda gruppernas papper - att barnet inte ska vara fullt friskt..
men som BM sa - det är en ytterst liten procent av alla barn som inte föds friska.

Innan träffen tillbringade jag o M ca en timme på Barnens Hus och köpte på oss en hel del grejjer, och efteråt köpte vi ännu mer på Jysk. bocka bocka bocka av på listan!

En tripp till IKEA o sen är nog det mesta fixat =)


ºA


Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Åh vad roligt :D Släng upp listan igen så får vi se:)



Nej det var nåt jäklans knas igår med min blogg. och bara min?... lustigt. Säkert överbelastad;9 host hahaha



Gullig du e som gillar Ida. Holn e söt. Men väldigt speciell... tyr sig bara till mig o karln o hatar alla andra. därför ska det bli spännande o se hur hon reagerar på knytet. Hopas hopn hellre blir överbeskyddande än svartsjuk iaf.



ja det är lustigt att han kissar så. Han e kastrerad va? Prova sätt ättika på sängen och typ kattmynta där hanfår vara?



Ja fast omd et bara hade varit en vecka=/ det blir ju ännu fler dagar sen i augusti. men men. nu är det så. Vi kan nog förhoppningsvis snåla in på dagarna under året sen då karln får bättre lön så kanske tom klarar ta 4dgr/v bara. Då jämnar det ju ut sig:)



Häftigt. säg till om yogan var bra. Har du/ni övat nånting på andning och profylax föressten? Jag blir helt svimfärdig och yr av minsta lilla övning. fattar inte hur det ska gå till? Men det e ju sååå viktigt o öva tydligen=/



Löste sig med fisk? nu e jag inte med.... haha



Nej så dålig stil om babyskyddet.:=( men vi var fakti in på babyproffsen häromdan o de har kanonerbj på stolen nu. 1499 med bas. Så antingen behåller vi basen vi redan har till svärföräldrarnas bil eller så föröker vi sölja av den igen o köper en ny. Jag får dåliga vibbar av den där jäkeln alltså. haha.

Plus att jag så gäärna vill ha nånting HELT nytt. fasiken allt "större" vi köpt har varit begagnat. Absolut inget fel, men klart man vill gå in i en affär nångång också. hah



Du jag e fan svinseg på p svara själv så ingen ko på isen;) det e mkt nu. Eller hur? Galet hur nära vi faktiskt är nu. Men nu börjar jag längta. innan har det mest varit läskigt.. nu först kommer längtan och spänningen. haha :D



Drömde förreasten en aslustig dröm i natt. måste skriva den på bloggen. haha

2010-06-16 @ 09:02:06
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, ja det är väl så!



Vi har väl typ bestämt oss för ett flicknamn och ett pojknamn, men sen är man ju alltid lite velig. Inte säkert bebben passar i det och så där. Men Olivia eller Rasmus är vi iallafall överrens om. Jag skulle gärna ha en Eija eller en Hugo men det går inte sambon med på, hihi. Han gillar bara tråkiga namn som jag absolut INTE vill att MIN bebis ska heta, hahaha =)



2010-06-16 @ 09:08:25
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja man ska inte gå runt och tänka på det som KAN inträffa, sker det så får man ta det där och då. Som sagt så är det ju störst chans att lilla bebisen är frisk :-)



Kram!

2010-06-16 @ 13:14:09
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0