2010-01-10 @ 11:58:06

Graviditeten so far

Den 12 augusti tog jag mitt sista mini-piller i tron om att det skulle dröja minst 7 månader, men räknade med nästan ett år, att bli gravida. Vi försökte heller inte pricka in ägglossning och jag visste inte ens när jag hade det eftersom jag hade en inte helt regelbunden mens.


MEN den 5 December (knappt 4 månader efter sista pillret) hade min mens fortfarande inte kommit, och då hade det gått lite väl lång tid tyckte jag. Så kissade på stickan och en STARKT plus kom direkt. Jag skrattade och grät omvartannat och visste inte om jag vågade lita på att det stämde. MMSade bilden till min bästa killkompis och han ringde direkt och sa "Grattis och lycka till". Senare på kvällen berättade jag för M som höll på ramla av stolen i ren chock.
Lite omtumlade gick vi o la oss, men ingen sov särskilt bra den natten ;)
(Så Pyret har redan varit på en konsert - det ska börjas i tid ;) Backstreet Boys på Hovet med Becca)







v5 (4+3)

Första symtomen är mensvärk och att jag känner mig svullen - precis som när man ska ha mens mao.
Sen kommer ömmande bröst. Som även växer riktigt mycket - gick upp en kupstorlek första veckan.
Tröttheten är inte speciellt rolig - håller på somnar på jobbet och får kämpa för att hålla mig vaken..

Illamåendet kommer i v7 (6+3) och jag blir helt apatisk, tills jag kommer på att det som hjälper bäst är att äta, äta, äta.

Åker o storhandlar med Emma inför nyår, börjar må tokilla så jag tar en banan ur "barn-tunnan" på fruktavdelningen - storhandlingen kan fortsätta ;)
Köper mig en mixer-moj så jag kan göra smoothies - lycka! (även sambon, som tyckte att det va onödigt att köpa den, gör smoothies varje dag haha)

Vi firar nyår, med 3-rätters hos oss, för att sen bege oss till Dannes föräldrar för snacks och tolvslaget.
Riktigt mysigt, men väldigt annorlunda att inte dricka en droppa alkohol.
Även första nyåret för Ozzy, gick galant. Han brydde sig inte direkt om raketerna, utan busade mest i snön. Mammas duktiga pojke =)
Välkommen 2010 - året då Pyret berikar vår familj ♥

Testade att ta en postafen på dagen på nyårsafton, men tyckte inte det hjälpte - fick sen höra att man ska ta varje dag för att det ska ge effekt - men jag fortsätter att småäta istället..

Drömde om Pyret natten till 8+2 o att det va ett väldigt prematurt barn jag hade, mitt i vintern. Barnvagnen var av den gamla modellen med smaaaaaala gummidäck som inte ens rullade i snön utan åkte mest som en kälke på. Jag visste inte hur ofta jag skulle mata den (den hade inget kön haha) och var allmänt panikig och ovetandes om hur jag skulle sköta den. Sen skulle jag springa från tåget till tbanan i Sthlm, men det va ju snö inne på centralen också så det blev väldigt tungt o jag blev varm, då vaknade jag av att Eldis låg på mitt bröst - därav att jag va varm.

Disney on Ice med brorsdottern - helt magiskt =) (8+5)
Mådde tokilla på morronen, men resten av dan var superbra.
Fick lite kläder av svägerskan att växa i.

Vaknar natten till v10 med extrem mensvärk så jag mår illa. Går upp o blir sittandes på toa med en hink i knät. kräks lite en gång och värken är kvar hela natten och hela dagen. Har även feber. Blir sängliggandes hela dan med vetevärmaren på magen. Minsta lilla rörelse gör att jag får ondare.
Oron för missfall blir lite lugnad när jag pratar med barnmorskan, som tror att det kan vara växtvärk.
Nu dagen efter har jag bara lite vanlig mensvärk o får ondare när jag är uppe o rör mig, men det är iaf uthärdligt.
Blir ännu lite lugnare efter Emma pratat med Frida som också säger att det låter som växtvärk =)

Nu idag 9+3 mår jag riktigt bra, mådde illa när jag vaknade men det va magen som kurrade. Efter frukost var jag fit for fight =)
Är lite tröttare än vanligt, och har lite mensvärk då o då, men brösten är inte lika ömma länge - slutat växa nu ett tag? I hope so.

Jahapp - det var graviditeten so far - nu ska jag bara försöka fortsätta uppdatera då o då ;)

°A


Kommentarer
Postat av: Anonym

Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

åh vad spännande! du har en SÅÅÅ ofattbart mysig tid framför dig även om det kommer bli TUNGT och jobbigt på slutet! jag trodde aldrig att det kunde bli SÅ jobbigt som det var =)



kram och lycka till!



2010-01-10 @ 18:18:25

URL: http://happilyeverafter.se

Postat av: almabeatrice

♥ Pyret ♥



2010-01-10 @ 20:53:43

URL: http://almabeatrice.blogg.se/

2010-03-11 @ 19:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0