Babymassage

Som jag berättade tidigare så har jag o Milo gått på massage.

Vi gick på Tillberga Öppna Förskola hos Eva Danielsson som har gått utbildningar och är superduktig.
5 ggr för 150:- och då ingick olja o kompendium. Och diplom och foto som vi fick sista gången.
Vi va bara 5 mammor med bebisar samtidigt så det var väldigt lugnt o skönt.

Man tog med sig egen handduk att ligga på på en skötmadrass, rutinerad som jag är hade jag även med x antal små handdukar aka "spydukar" från Ikea, eftersom Milo har en tendens till att kissa när han är naken ;)



I rummet tänder Eva några värmeljus och har väldigt svag belysning - allt för att skapa en harmonisk stämning.
Sen går hon sakligt och lugnt igenom alla rörelser på en docka och hjälper oss om vi inte riktigt får till rörelserna.
I kompeniumet finns alla rörelser beskrivet i både text och bild, perfekt för mig med guppy-minne!

Milo har gillat det både när vi varit där och när vi masserat hemma. Perfekt för en knorrig bebismage!

Jag kan varmt rekomendera alla mamas därute att gå på babymassage, dels är det en mysig sak att göra o dels är det bra för bebisen och kontakten mellan er =)


ºA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0